هتل ها یکی از مکان هایی هستند که خواسته یا نخواسته پای بسیاری از مردم به آنها باز می شود . اینبار تیم معماری خانه طرح به سراغ پروژه ای رفت که به خاطر نمایش بسیار مورد توجه قرار گرفته است . طراحی نمای هتل توباز در اتریش بسیار خاص و جالب توجه است . با خانه طرح در بررسی این پروژه خاص همراه باشید .

نام پروژه: طراحی نمای هتل توباز
معمار: شرکت BWM
موقعیت: وین، اتریش

مساحت: ۱۵۳.۰ مترمربع
سال ساخت: ۲۰۱۲

 عکاس: لنیکوس

طراحی نمای هتل

طراحی نمای هتل

طراحی جدید هتل توپاز زیر نظر شرکت BWM Architekten und Partner انجام شد . این هتل که در مرکز شهر وین واقع شده مانند یک گوهر سیاه خونمایی می کند . نمای بیرونی که قهوه ای رنگ است نور طبیعی را جذب و پخش می کند و این اطمینان را به شما می دهد که این ساختمان که در یکی از کوچک ترین سایت های ساختمانی وین قرار دارد، به راستی چشمگیر است.  ویژگی جالب توجه این ساختمان پنجره های بیضوی شکل آن است که به آرامی رو به بیرون گشوده می شود.

طراحی نمای هتل

این شکل غیر معمول از نمای بیرونی به ساختمان دو نبش توپاز، حس سبکی و متمایز بودن می دهد. نمای غیرعادی آن مطابق با معماری تاریخی وین ساخته شده است. در درون ساختمان، تورفتگی لبه پنجره ها، نقطه دنجی را فراهم می کند تا شما لم بدهید و از آن بالا تماشاگر هیاهوی شهری باشید.

نمای هتل

از این روی، فضاهای داخلی و خارجی ساختمان در ارتباط نزدیک با هم هستند و در واقع همدیگر را تعریف می کنند. طرح استفاده از پنجره برای نشیمن به دلیل کمبود فضا بود تا از این طریق از تمام ۱۵۳ متر مربع مساحت زمین استفاده شود. بعد از آسودن روی یکی از تورفتگی های کنار پنجره ، حالا وقت آن است که چشمانتان را باز کنید و بگویید: صبح به خیر وین!

طراحی نمای هتل

یکی از ویژگی هایی که در طراحی نمای این هتل قابل مشاهده است تمایز طراحی آن با ساختمان های مجاور است . قطعا اگر به دنبال هتلی در این محدوده از شهر بگردید به سادگی هتل بودن این بنا قابل تشخیص است . نظر شما در مورد طراحی نمای هتل توباز در اتریش چیست ؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح