طراحی نمای ساختمان با رویکرد احترام به طبیعت و هزینه اجرای پایین خود یک ایده خلاقانه و مبتکرانه است. در این بخش از خانه طرح به سراغ طراحی نمای ساختمان سنگی (سنگ تراورتن) رفتیم که با یک ایده خلاقانه و منحصر به فرد طراحی و ساخته شده است. این پروژه که در شهر محلات قرار دارد دارای دو ویژگی منحصر به فرد است. مورد اول احترام به طبیعت و مورد دوم طراحی نمای ساختمان با هزینه مناسب است.

مشخصات پروژه

نام پروژه : ساختمان مسکونی شماره ۳ محلات
معماران : استودیو معماری CAAT
موقعیت : ایران ، محلات
معماران مسئول : مهدی کامبوزیا ، هلنا قنبری
مساحت : ۲۹۰ مترمربع
سال پروژه : ۲۰۱۸
کارفرما : جواد حبیبی

نماکاری ساختمان

سخنان مهندس معمار در مورد طراحی نمای ساختمان با سنگ تراورتن

این پروژه در استان مرکزی (شهرستان محلات) ، در ۲۶۲ کیلومتری جنوب غربی تهران با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است. مناطق اطراف شهر بخاطر وجود دو معدن مهم سنگ تراورتن حاجی اباد و عباس آباد در این منطقه ، غنی از سنگ تراورتن است. این پروژه حین ساخت سازه و زمانی که کف طبقات از قبل ساخته شده بود به معمار سپرده شد و کارفرمای پروژه نیز خواهان مقرون به صرفه تمام شدن پروژه بود.

پلان ساختمان 3 طبقه

سنگ نما

زمین پروژه به ابعاد ۱۰m x 18m است و با بناهای مجاور در شرق و غرب محدود شده است. معادن سنگ تراورتن و کوهها از سمت جنوب سایت دیده می شوند . سرچشمه محلات نیز که یکی از جاذبه های گردشگری محبوب این ناحیه می باشد از سمت ضلع شمالی سایت دیده می شود. در شهر محلات فعالیت کاری اکثر مردم ، برش و پردازش و کار با سنگ است و کارفرمای ما نیز خود یک متخصص و فروشنده سنگ است . تخصص او در مشاوره و انتخاب سنگ های مختلف با قیمت پایین است (واضح است که از تخصص او در اجرای پروژه استفاده شده است).

طراحی نمای ساختمان

کارفرمای ما این ملک را که جزو اموال دولتی بوده و از قبل تقسیم بندی شده بود ، در سال ۲۰۱۴ با قیمت معقولی خریداری نمود. او رویای ساختن اولین خانه خود را به عنوان کاملترین نمونه از کار خود در شهر محلات داشت.

طراحی نما

نمای ساختمان سنگ

طراحی نمای ساختمان

جزئیات طراحی نمای ساختمان با متریال سنگ تراورتن ارزان قیمت را مشاهده می کنید.

سنگ تراورتن

عکس نمای بیرونی ساختمان

سنگ تراورتن

نمای مدرن نماکاری ساختمان

جهت گیری  هندسی نما به سمت شمال، یک زاویه دید و چرخش تماشایی را به نمای شمالی برای ایجاد یک چشم انداز متفاوت می دهد، در حالیکه حرکات یکسان ولی بدون چرخش یک کیفیت متفاوت را به نمای جنوبی می دهد. این حرکت نه تنها یک حرکت مفهومی بود، بلکه یک روش مبتکرانه و جدید برای استفاده از سنگ به عنوان جزئی از محیط زیست بود که به ما کمک کرد تا یک پروژه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست را اجرا کنیم.

نمای ساختمان دو طبقه نمای خانه

نظر شما در مورد طراحی نمای ساختمان با سنگ تراورتن چیست؟ آیا طراحی نمای ساختمان فوق در شهر محلات ، توانست نظر شما را به خودش جلب نماید؟ نظرات خود را با خانه طرح و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : archdaily