طراحی نمای ساختمان تجاری اداری همیشه از اهمیت خاصی برخوردار است . دلیل این امر نیز کاملا مشخص است . ساختمان های تجاری و اداری می بایست حس گرم و آرامش بخشی به اطرافیان و کاربران منتقل کنند . ساختمانی که در این بخش قصد معرفی آن را داریم این دو ویژگی مهم را به خوبی در پوسته نما و دیزاین داخلی خود دارد . با بررسی ساختمان اداری تجاری جی در وب سایت خانه طرح همراه باشید .

نمای ساختمان تجاری

مشخصات پروژه :

نام پروژه: ساختمان اداری جی

معماران: دفتر معماری سرسایه

مکان: اصفهان، استان اصفهان، ایران

مساحت: ۱۱۰۰ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۶

عکاس: فرشید نصرآبادی

سازندگان: آذرخش، شومنس، نووا

نمای ساختمان تجاری

مهندس معمار این پروژه می گوید وقتی که اسکلت بنا ساخته شد، به عنوان دفتر اصلی ما تعیین شد. و بنا به درخواست مشتریان طبقه همکف و زیر زمین برای فضای تجاری اختصاص داده شدند. هر طبقه به صورت سالن­های اداری بزرگ هستند که انعطاف پذیری لازم برای تقسیم شدن به واحدهای مختلف را دارا می ­باشند.

دکوراسیون داخلی اداری

پس از بازدید از پروژه ، یکی از ویژگی های محیطی پروژه، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و آن ترتیب ثابتی از درختان در کنار خیابان بود که بیشتر بخش­های نمای بناهای مجاور نیز ، در پشت درختان پنهان گشته بود . اما خوشبختانه به علت ارتفاع بلند این بنا و نمای نامتجانس آن، درختان مانعی در برابر نمای این بنا نبودند.

دکوراسیون داخلی اداری

هدف اصلی در ادامه طراحی، کاهش این نامتجانسی و ایجاد سازگاری با توجه به کاربری بنا می­ باشد. یکی از ویژگی های جالب در طراحی نمای ساختمان تجاری اداری جی ، استفاده از المان های خارجی پوسته نما در دیزاین فضاهای داخلی است.

پلان تجاری اداری

در ادامه تکمیل پروژه تصمیم بر آن شد که یک شکل خطی و عمودی برای دید از جلو نما در نظر گرفته شود که این هندسه با درختان قرار گرفته در خیابان همگونی دارد. و همچینن سعی شد سبزی درختان تا خود نما به صورت مستمر حفظ شود. پس از تقسیم بندی اولیه در نما، بعضی قسمت­های آن به عنوان مناطق سبز در نظر گرفته شد. و تبدیل سطوح و ایجاد فضاهای اضافی، مناطق نیمه باز و محیط بیشتری را برای ایجاد فضای سبز در اختیار ما قرار داد.

نمای ساختمان تجاری

بنابراین با استفاده از این روش، نه تنها تازگی و طراوت محیط داخلی افزایش یافت، بلکه نمای سبزی که از بنا به بیرون نمایان شده، ارتباط جالبی را بین بنا و ساکنین در ذهن مردم ایجاد می­ کند.

نمای تجاری مدرن

تصویری از نمای ساختمان تجاری اداری جی

نمای ساختمان تجاری

بخشی از نمای ساختمان تجاری اداری جی را در تصویر بالا مشاهده می کنید .

دکوراسیون داخلی اداری

آجر به علت خصوصیات تاریخی شهر، به عنوان ماده اصلی در ساخت بنا مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین استفاده از چوب ترمووود نیز برای هماهنگی بیشتر بنا با طبیعت در ساخت به کار برده شده است.

پلان ساختمان اداری

پلان تجاری اداری

پلان ساختمان اداری

پلان ساختمان اداری

پلان تجاری اداری

طراحی نمای تجاری

استفاده از الگوی احترام به طبیعت و طراحی نمای ساختمان تجاری اداری با توجه به محیط پیرامون یکی از ویژگی های مهم این پروژه است . استفاده از این الگو حتی در فضاهای داخلی نیز مشهود است .  نظر شما در مورد نمای ساختمان تجاری اداری جی چیست ؟ در بحث دکوراسیون داخلی ساختمان تجاری اداری جی ، چه بخش هایی مورد پسند و سلیقه شما واقع شد ؟ به مانند گذشته منتظر نقطه نظرات شما هستیم .

ترجمه و تحریریه: خانه طرح | منبع: archdaily