تصورکنید ۱۶۰ متر مربع زمین دارید و به شما مجوز ساخت ۱۴۰ متر مربع از این متراژ را داده اند. در حالت معمول اگر زمین پرتی نداشته باشد کار مهندس معمار چالش برانگیز نیست. اما در این بخش قصد داریم کمی طراحی پلان را با چالش روبرو کنیم. اگر زمین قناس باشد چه کار کنیم تا در پلان معماری شاهد پرتی شدید و ناهمگونی فضاهای معماری نباشیم؟! به سراغ پلان موقعیت و پلان معماری می رویم تا به بررسی آنها بپردازیم. لازم به ذکر است طراحی نقشه خانه ۱۴۰ متری توسط مهندس خیری انجام شده است.

طراحی نقشه خانه ۱۴۰ متری در زمین قناس را چگونه انجام دهیم؟

زمین قناس

طراحی نقشه خانه ۱۴۰ متری در یک سایت پلان با زمین قناس به متراژ ۱۶۰ متر مربع  انجام شده که در تصویر بالا مشاهده می کنید. دسترسی از ضلع شرقی و جنوبی به بنای ساختمان میسر است. در فضاهایی از جمله نشمین ، آشپزخانه ، اتاق خواب مستر ، اتاق خواب فرزند ، لابی و حمام ، فضاها بدون پرتی مشاهده می شوند و در عوض پرتی فضاها در کمد دیواری ، راه پله ، تراس ، توالت و لاندری قرار داده شده اند که کار هوشمندانه ای است. فقط کافیست در طراحی پلان ها کمی خلاقیت به خرج داد و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به مهارت ، صبر و حوصله از طرف مهندس معمار هست.

طراحی نقشه خانه ۱۴۰ متری

نظر شما در خصوص طراحی نقشه خانه ۱۴۰ متری در زمین قناس چیست؟ آیا طراحی این پلان توانست نظر شما را به خودش جلب نماید؟ دیدگاه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh