آیا به دنبال ایده هایی برای طراحی محوطه سازی حیاط خانه ی خود هستید ؟ اگر به دنبال ایده های روز دنیا در زمینه محوطه سازی منزل هستید وارد صفحه صحیحی شده اید ! در این بخش از خانه طرح تصمیم گرفتیم به سراغ ۱۰ ایده جذاب و کاربردی برای طراحی محوطه سازی حیاط ساختمان های ویلایی و آپارتمانی برویم. چه حیاط بزرگی داشته باشید و چه حیاط نقلی و کوچک ، یکی از این ایده ها قطعا به کار شما خواهد آمد. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه وب سایت خودتان باشید.

نگاهی به طراحی محوطه سازی حیاط

محوطه سازی ویلا

با گسترش شهرنشینی و بالا رفتن قیمت زمین در مناطق شهری ، دیگر کمتر شاهد حیاط های بزرگ هستیم. در تصویر بالا یک حیاط سازی مدرن با هارمونی گرم و نشاط بخش را مشاهده می کنید. طراح آرشیتکت این پروژه ، برای بدنه حیاط از چوب ترمووود استفاده کرده و در جنب دیوار شاهد پوشش گیاهی و درخچه های سبز هستیم. یک شومینه ، درست در مرکز حیاط قرار دارد و حال و هوای یک گپ دوستانه را به اهالی حیاط منتقل می کند.

محوطه سازی حیاط

در طراحی محوطه سازی حیاط بعدی ، شاهد بهره گیری از یک فرم مدور هستیم که سایر عناصر در حیاط ، خود را با این فرم تطبیق داده اند . اما یک نکته را فراموش نکنیم! طراحی این فرم از حیاط سازی صرفا جنبه زیبایی ندارد و معمار این پروژه با ایجاد این فرم قصد داشته ، فضای عابر پیاده را از سایر بخش های محوطه سازی تفکیک نماید که به نظر می رسد در براورده کردن این تفکر موفق بوده است.

طراحی حیاط منزل ایرانی

یکی دیگر از ایده هایی که در طراحی محوطه سازی حیاط  می توان از آن استفاده نمود ، طراحی یک آبنمای دیواری است که با این روش می توانید از کمترین فضا ، بیشترین استفاده را داشته باشید. در این روش دیگر از حوض های بزرگ و جاگیر خبری نیست . هرچند وجود حوض در حیاط های مرکزی و به طور کلی حیاط های بزرگ می تواند یک ایده مفید و سومند باشد.

تزیین حیاط منزل

وقت خلاقیت بیشتر است !!! گل ها زیبا هستند و حیاط ها کوچک !! پس چه کار کنیم که در کمترین فضا بیشترین عملکرد را داشته باشیم. خب کافیست به ایده بالا نگاه ویژه ای داشته باشید. مطمئن باشید هرکس وارد حیاط منزلتان شود با دیدن این ایده های ساده ولی جذاب ، شگفت زده خواهد شد.

حیاط سازی خانه

ایجاد فلاور باکس (جعبه گل) را در محوطه سازی حیاط فراموش نکنید.

محوطه سازی ساختمان

اگر حیاط بزرگی دارید بر حسب نیاز فضایی عابر رو برای پیاده روی طراحی کنید و اگر حیاط کوچکی دارید خیلی نیازی به چنین فضایی نیست.

طراحی فضای سبز

و برای آن دسته از افرادی که اصلا حیاط ندارند و یا حیاط مشترکی دارند و دوست دارند از تراس منزل که جنبه خصوصی تری نیز دارد به عنوان حیاط استفاده کنند ، گلدان های آویز می تواند ایده ی خلاقانه ای باشد.

طراحی محوطه سازی

ایده ای مدرن برای محوطه سازی حیاط را مشاهده می کنید.

طراحی حیاط

نظر شما در مورد طراحی محوطه سازی حیاط چیست؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh
به روزرسانی مطلب ۱۳۹۸/۰۳/۲۴