چگونه می توانید اتاق های یک خانه (فضای زندگی) را بدون ایجاد در ارزش، ماهیت، و تناسب آن به یکدیگر گره بزنید؟ این آپارتمان توسط شرکت معماری لوگرین ایگور (Lugerin Igor) طراحی شده است. طراحی دکوراسیون داخلی منزل فوق به گونه ای شکل گرفته شده است که می تواند چگونگی انتقال تعادل و هماهنگی به اتاق های خانه را به خوبی نشان دهد. بخش های جالب توجه ، مواد و متریال غیر معمول در رنگ های خنثی، و جزئیات تکمیلی در هر اتاق، این آپارتمان را به یکی از خانه های مدرن در مجله های معماری تبدیل کرده است. نکته ی جالب توجه این است که در تصاویر ارائه شده از این آپارتمان، هیچ اثری از عوامل پشت صحنه و موارد به کار رفته در آن مشخص نیست. به عبارت دیگر، الگوها و رنگ های پس زمینه چشم انسان را نوازش نموده و حسی بی پایان را به وی تقدیم می کند. در واقع آرشیتکت ، رنگ های پررنگ را در مرکز کار گرفته تا چشم بیننده را به خود جلب نماید .

بررسی طراحی دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

اولین چشم انداز از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به عنوان یک نمونه واحد از ترکیب چندین تم در یک فضای خانگی در نظر گرفته شده است. تم های نارنجی و آبی آسمانی با تناژ سبز که نمادی از زندگیست ، ترکیب شده و فضای فرح بخشی را به ارمغان آورده است. از طرفی دیگر، وجود یک پله ی چوبی تیره در کنار اتاق با رنگ های دیگر تضاد داشته و زیبایی آن را دو چندان کرده است. یک فرش راه راه کوچک نیز در میان اتاق پهن است که به زیبایی عناصر این فضا می افزاید. به عبارت دیگر، روشنایی و چراغ مدوری که از سقف آویزان است، خطوط این فرش را برجسته تر نموده است.

طراحی دکوراسیون داخلی

نمایی دیگر از دکوراسیون داخلی منزل ( فضای پذیرایی ) را مشاهده می کنید .

دکوراسیون داخلی خانه

برای جان بخشی و یا ایجاد تنفس بین هر فضا، راهرو ، زنگ خاموشی است که با یک میز عمودیِ سبز رنگ مزین شده و به رنگ های دراماتیک اتاق قبلی اشاره دارد .

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل فوق ، اتاق تلویزیون نیز همانند اتاق نشیمن طراحی شده است. نیمکت های روشن و چشم نواز، فرشی ساده، و لوازم استنسیل از جمله مواردی است که در این اتاق به چشم می خورد. از طرفی دیگر، پارتیشن ها و دیوارکوب های مربع و مستطیلی شکل نیز بسیار چشمگیر است. آثار هنری موجود در سمت راست، گواه روشنی برای ترکیب پیچیدگی و سادگی در فضای یک اتاق است. در واقع، یک قاب هنری تنها در صورتی می تواند از یک تم نارنجی روشن برخوردار شود که فضای اطراف سفید رنگ باشد.

دکوراسیون داخلی منزل

علاوه بر اتاق نشیمن، استفاده از رنگ سفید مات در آثار هنری کمک می کند تا کمد ها و میزها فضای بیشتری (فاصله ی بیشتری) را بین مبل های نارنجی روشن و آبی آسمانی نشان دهند. نیمکت های چوبی موجود در تصویر نیز به سبکِ راه رو چیده شده اند .

دکوراسیون اتاق خواب

همان طور که می دانید، تنوع تم در استنسیل ها بسیار زیاد است. این تنوع در سرتاسر اتاق خواب ها و سرویس ها، بخصوص جاهایی که طبیعت و ماهیت آن متفاوت است، به شدت حفظ می شود. در اتاق خواب، از رنگ ها و الگوهای ملایم برای محل خواب استفاده شده است و این در حالیست که فرش آبی رنگِ موجود در اتاق، نمادی از یک ابر برای زمان خواب است. در طراحی حمام و سرویس بهداشتی از رنگ سبز ملایم استفاده شده است که همتایی از رنگ آبی (رنگ اصلی اتاق) را نشان می دهد. استفاده از این ترکیب، در کاشی های کف حمام نیز به چشم می خورد.

دکوراسیون اتاق خواب

نمایی دیگر آپارتمان مسکونی که از سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده کرده است .

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل (دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی ) را در تصویر بالا مشاهده می کنید .

طراحی داخلی ساختمان

احساس خوشایند و بی پایانی که در فضای این آپارتمان حس می شود، چگونگی تاثیر جزئیات بر کیفیت طراحی را نشان می دهد. در گوشه دیگری از اتاق تلویزیون، یک نورگیر استنسیل و زیبا، خوشامدگوی بازدید کنندگان است. از طرفی دیگر، باکس های موجود در اتاق به عنوان یک پارتیشن دستی برای دفتر عمل می نماید. دفتر و سالن استراحت، دو قطب اصلی آپارتمان را تشکیل می دهند که توسط گیاهان مشابه به یکدیگر پیوند خورده اند.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل – دکوراسیون اتاق کار

چیدمان منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل – نمایی دیگر از دکوراسیون اتاق کار

دکوراسیون اتاق خواب

از تم ابر در اتاق خواب بچه ها نیز استفاده شده است. در واقع، اتاق خواب اصلی تنها به استعاره ای از ابر اشاره داشته و اتاق خواب کودکان مملوء از ابرهای رنگی است که در بالای سر تخت خواب قرار دارند. نقوش “X” مانند نمایان گر ستاره های برجسته ای در این اتاق می باشند در امتداد دیوار، کنار تخت، و کمد لباس گسترش یافته اند. جزئیات مصنوعی که در اتاق خواب کودکان به چشم می خورد، با دیگر بخش های خانه نیز هماهنگی دارد. استفاده از تم های رنگارنگ (همانند قرمز مایل به سبز) روحی تازه به اتاق بخشیده است که در اتاق های دیگر نیز به چشم می خورد. برای مثال، از این تم دیوار جانبیِ اتاق تلویزیون نیز استفاده شده است.

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن – بخش اتاق خواب

طراحی داخلی ساختمان

نظر شما در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع: khanetarh -home-designing