ایده های خلاقانه در معماری داخلی و خارجی همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده اند . گاهی اوقات پیش خود فکر می کنیم ایجاد یک خلاقیت در حوزه ی معماری و به ویژه دکوراسیون داخلی آیا کار ساده ایست ؟ در واقع خلاقیت در زمینه معماری می تواند بسیار ساده تر از آنچه که ما فکر می کنیم باشد. برای اثبات این موضوع تصمیم گرفتیم ۶ ایده خلاقانه در زمینه معماری داخلی و ۷ ایده خلاقانه در زمینه معماری فضاهای خارجی برای شما کاربران خانه طرح تهیه کنیم. چه دیدید !!! شاید یکی از این ایده ها را برای منزلتان انتخاب کرده و حتی با کمی خلاقیت بیشتر آن اجرا نمودید ! با ما همراه باشید …

ایده های خلاقانه در معماری داخلی

خلاقیت در دکوراسیون

ایده های خلاقانه در معماری داخلی کم نیستند و صد البته بی شمارند . در تصویر بالا ، یک آباژور ایستاده را مشاهده می کنید که تداعی کننده حضور یک شخص است. به عبارتی ایده یِ زنده سازی اشیاء در طراحی این آباژور ، کاملا مشهود است و همین موضوع نیز باعث خلاقیت آن شده است .

معماری داخلی

طراحی نرده چوبی با یک ایده خلاقانه !!! اگر مجسمه ساز حرفه ای و کاربلد با چوب می شناسید ، می توانید از این ایده برای طراحی نرده منزل خود استفاده کنید . البته این ایده بر عکس ایده قبلی (آباژور ایستاده) کمی پر خرج به نظر می رسد.

ایده های خلاقانه برای دکوراسیون

طراحی سقف کاذب با ایده ای خلاقانه !!! بله . حتی طراحی سقف نیز می تواند در وجود خود یک ایده خلاقانه داشته باشد . یک ایده ساده که هزینه اجرای بالایی نیز ندارد.

دکوراسیون خلاقانه

روشنایی منزل با ایده زنده سازی اشیاء از دیگر ایده های خلاقانه در معماری داخلی است که البته هزینه بالایی ندارد و جزء ایده های کم خرج محسوب می شود.

خلاقیت در دکوراسیون خانه

طراحی راه پله با ایجاد تضاد در رنگ ها و نرده هایی از جنس طبیعت ، یکی دیگر از ایده های خلاقانه است.

خلاقیت در دکوراسیون منزل

در تصویر بالا یکی از جذاب ترین و با مزه ترین ایده ها در زمینه دکوراسیون داخلی را مشاهده می کنیم . میزی که فقط یک پایه دارد و برای حفظ تعادل ، یک آدمک ، انتهای دیگر میز را نگه داشته است.

ایده های خلاقانه در معماری خارجی کدامند ؟

ایده های خلاقانه

خلاقیت در زمینه فضاهای خارج از منزل نیز کم نیستند . از این دو نیمکت ، شروع می کنیم که در مواقع بارانی می توانند مفید واقع گردند. این طراحی ها می توانند مبلمان شهریمان را زیباتر و کاربردی تر نمایند.

ایده های خلاقانه در معماری

طراحی آدمک هایی که بر روی سطح نمای ساختمان در حال بالارفتن هستند نوعی پویا نمایی اشیاء محسوب می شود ! گاهی اوقات خلاقیت ها ، بسیار کم خرج و کم هزینه هستند.

خلاقیت معماری

طراحی درب ویلا نیز می تواند با خلاقیت همراه باشد ، درست به مانند تصویر بالا. نظر شما چیست ؟

خلاقیت در تزیین خانه

اینو چی میگی ? !!! حتی از صندوق های میوه نیز می توان یک ایده جدید خلق کرد !!! به همین سادگی !!!

خلاقیت در خانه

و در طرح پایانی شاهد زنده سازی اشیاء ، اینبار برای طراحی گلدان هایی هستیم که خلاقانه طراحی و ساخته شده اند. مثل همیشه منتظر نظر شما بزرگواران در مورد این مطلب هستیم؟ آیا موافق ساخت سری دوم “ایده های خلاقانه در معماری داخلی و خارجی” هستید ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : pinterest – khanetarh – architecturehd