آیا به دنبال طراحی ویلا ایرانی با نقشه مدرن هستید. در این بخش به معرفی پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری می پردازیم که در طراحی آن سعی شده به موضوعاتی از جمله حریم خصوصی و عمومی ، عدم پرتی فضا و دلباز بودن عرصه معماری توجه ویژه ای شود. یکی از خواسته های کارفرما در طراحی ویلای دوبلکس در نظر گرفتن یک تراس بزرگ و سرتاسری در نمای ورودی بود که مورد توجه طراح آرشیتکت نیز قرآر گرفت. در ادامه به بررسی این پلان ویلایی خواهیم پرداخت.

توضیحات پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری

بررسی طبقه همکف طراحی ویلا ایرانی

در بدو ورود به ویلا یک فرورفتگی وجود دارد که نقش بارانگیر  را ایفا می کند و پس از عبور از این فضا ، با لابی ورودی مواجه می شویم. در این بخش دسترسی به سرویس توالت و کمد لباس وجود دارد ، همچنین در روبروی درب ورودی ، راه پله دوبلکس طراحی شده که شما را به طبقه اول دوبلکس منتقل می کند. درب سرویس توالت در نقطه کور طراحی شده و طبقه همکف شامل فضاهایی از جمله سالن نشیمن بزرگ ، مطبخ ، آشپزخانه ، پنتری ، خواب میهمان به همراه سرویس و کلوزت می باشد. پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری دارای ابعاد ۱۱*۱۴ می باشد.

نقشه ویلا مدرن

بررسی طبقه اول طراحی ویلا ایرانی

طبقه اول طراحی ویلا ایرانی به صورت سه خوابه است که یکی از اتاق خواب ها به صورت مستر طراحی شده است. طبقه اول دارای یک تراس سرتاسری بزرگ با عمق ۳ متر است که فضای مناسبی برای ایجاد غذاخوری ، نشیمن و … است. این طبقه دارای یک سرویس توالت ، سرویس حمام ، لابی خصوصی ، نشیمن ، بار و لاندری است. همچنین نورگیری مطلوب در عرصه های معماری باعث شده شاهد یک طراحی دلباز و دلنشین باشیم.

پلان ویلای دوبلکس 150 متری

نمای پیشنهادی برای پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری

برای پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

طراحی ویلا ایرانی

نظر شما در مورد پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری چیست ؟ ایا طراحی ویلا ایرانی مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh