نقشه ساختمان دو طبقه معمولا برای کارفرمایانی طراحی می شود که نیاز به طراحی پلانی خاص و منحصر به فرد برای زمینشان دارند.در این بخش به معرفی نقشه خانه ۱۵۰ متری جنوبی شمالی می پردازیم که مجموعا شامل دو طبقه می باشد.

توضیحات نقشه ساختمان دو طبقه

بررسی پلان معماری:

این نقشه ساختمان دو طبقه در طبقه اول از دو ضلعِ حیاط و پارکینگ دسترسی مستقیم دارد. هرچند ورودی اصلی از ضلع شمال غربی است که یک پارکینگ مسقف نیز برای آن تعبیه شده است. پس از ورود به فضای داخلی ساختمان ، ابتدا وارد فضای لابی (فیلتر ورودی) می شویم که دسترسی به سرویس توالت و کمد کفش و لباس فراهم است. فضای آشپزخانه پس از فضای لابی در بدو ورود به ساختمان قرار دارد و یک آشپزخانه مخفی به همراه بالکنی مجهز به باربیکیو در نظر گرفته شده است. از دیگر فضاهای این نقشه خانه ۱۵۰ متری می توانیم به سرویس توالت ، لابی خصوصی ، سرویس حمام ، دو اتاق خواب فرزند ، اتاق خواب مستر  و سالن نشیمن اشاره نماییم.

نقشه ساختمان دو طبقه

در طبقه همکف ، همانطور که اشاره شد ، فضایی برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و یک راه پله که فرد را به طبقه اول هدایت می کند. همچنین شامل یک پلان سه خوابه است. ورودی از ضلع شمال غربی است و شامل لابی ورودی (فیلتر ورودی) ، لابی خصوصی ، سرویس حمام ، اتاق خواب فرزندان ، اتاق خواب والدین ، آشپزخانه ، آشپزخانه مخفی ، سالن نشیمن و پنتری می شود.

نقشه خانه 150 متری

نمای پیشنهادی برای نقشه ساختمان دو طبقه

برای این نقشه خانه ۱۵۰ متری ، نمای سنتی مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

نقشه ساختمان دو طبقه 160 متری

نظر شما در مورد نقشه ساختمان دو طبقه چیست ؟ ایا طراحی نقشه خانه ۱۵۰ متری مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh