با توجه به کاهش تعداد اعضای خانوار در سال های اخیر ، طراحی نقشه خانه دو خوابه در بازار مسکن بیشترین آمار را به خودش اختصاص داده است . واحد های دو خوابه برای یک خانواده ۴ نفره مناسب به نظر می رسند . به دین ترتیب که یک اتاق خواب برای والدین و یک اتاق خواب برای فرزندان در نظر گرفته می شود . معمولا کارفرمایان ترجیح می دهند خواب والدین از خواب فرزندان بزرگ تر در نظر گرفته شود . در این بخش به معرفی یک نقشه خانه دو خوابه می پردازیم . قبل از دانلود نقشه می توانید به توضیحاتی کوتاه در این خصوص توجه فرمایید .

 نقشه خانه دو خوابه

توضیحات نقشه خانه دو خوابه

این ساختمان در زمینی به ابعاد ۱۰ در ۲۰ متر (۲۰۰ متر مربع) با زیربنای ۴۰۲  متر مربع طراحی شده است . طبقه همکف به پیلوت اختصاص دارد و مساحت ۱۴۳ مترمربع را به خودش اختصاص داده است . فضای پیلوت قابلیت پارک ۴ خودرو را دارد . طبقه اول ۱۴۳ متر مربع می باشد و دارای دو اتاق خواب ، یک آشپزخانه ، حال و پذیرایی ، سرویس توالت و حمام می باشد . اما به طبقه دوم می رسیم که در این طبقه نیز دو اتاق خواب طراحی شده با این تفاوت که فضای پذیرایی کوچکتر شده و یک حیاط خلوت بزرگ به طبقه دوم اضافه شده است . به دین ترتیب نقشه خانه دو خوابه در هر دو طبقه ، تقریبا به صورت تیپ طراحی شده است .

لازم به ذکر است این مجموعه شامل ۲ عدد شیت به همراه ( پلان شیب بندی + سایت پلان + نما + برش + پلان اندازه گذاری+ پلان ستون گذاری + پلان تیر ریزی + پلان فونداسیون و …) می باشد . جهت مشاهده نقشه ها می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار Auto cad با ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر مشاهده نمایید . نظر شما در مورد نقشه خانه دو خوابه چیست ؟