دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند با هارمونی کاملا روشن و یا هارمونی کاملا تیره طراحی شود. بسیاری از مردم مدل و طرح کابینت آشپزخانه های روشن را به رنگ بندی تیره ترجیح می دهند ! اما آیا به راستی آشپزخانه های روشن برتری خاصی به نسبت آشپزخانه های تیره دارند ؟ پاسخ به این سوال را در دو پروژه جداگانه به همراه عکس های بسیار زیبا به سبک مدرن بررسی می دهیم . با خانه طرح همراه باشید.

طرح کابینت آشپزخانه روشن

طرح کابینت آشپزخانه

در تصویر بالا ایده و طرح کابینت آشپزخانه با رنگ بندی روشن را مشاهده می کنید . استفاده از رنگ سفید در کنار شیارهای عمودی و افقی در کف سازی و کابینت ها خودنمایی می کند و یک دیزاین مینیمال و مدرن را به نمایش می گذارد.

طرح کابینت آشپزخانه

بهره گیری از رنگ بندی روشن در طراحی این آشپزخانه باعث شده نور به شکل مطلوبی در فضا تقسیم شود. در کف سازی این آشپزخانهِ مدرن از سرامیک طرح چوب با رنگ بندی روشن استفاده شده تا با سایر اجزای آشپزخانه ارتباط خوب و موثرتری برقرآر کند.

کابینت آشپزخانه سفید

استفاده از ظروف طرح سنگ مرمر در کنار کابینت و دیزاین آشپزخانه سفیدرنگ ، حس لوکس و لاکچری به فضا بخشیده است.

مدل کابینت آشپزخانه

حتی در انتخاب لوستر و نورپردازی آشپزخانه نیز نهایت دقت به عمل آمده ، در بخش داخل رفتگی سینک دستشویی خبری از آبچکان ۱۲۰ سانتی متری نیست و به جای آن شاهد یک نورپردازی خطی هستیم . همچنین در انتخاب لوتر از یک مدل شاخه ای با متریال کریستال استفاده شده که با فضای لاکچری این آشپزخانه همخانی دارد.

کابینت مدرن

در این آشپزخانه مدرن همانطور که مدل و طرح کابینت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است ، استفاده از وسایل تزئینی و صندلی ها نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. استفاده از صندلی هایی با پایه های کشیده ، با سبک مدرن آشپزخانه کاملا همسو است.

کابینت آشپزخانه مدرن

طرح کابینت آشپزخانه تیره

طرح کابینت آشپزخانه

به مدل و طرح کابینت آشپزخانه تیره می رسیم . در بیرونی ترین بخش کابینت از MDF رنگ طوسی و سایر بخش ها از کابینت از MDF روشن استفاده شده است. این موضوع باعث شده کابینت های MDF روشن بیشتر مورد توجه قرآر گیرند. البته این پایان کار نیست !

کابینت ام دی اف

استفاده از یک نور مخفی خطی در زیر کابینت ها ، دیزاین این آشپزخانه را فوق العاده زیبا و مدرن کرده است.

کابینت آشپزخانه

یکی از نکات منفی در طراحی آشپزخانه های تیره ، تاریک تر شدن فضای داخلی است . طراح این پروژه از درب بزرگ شیشه ای که روبه تراس باز می شود ، برای روشن تر کردن فضای داخلی آشپزخانه استفاده کرده است.

کابینت اشپزخانه مدل جدید

همچنین برای تعادل رنگ ها در فضای داخلی آشپزخانه از رنگ سفید در روبه روی کابینت ها استفاده شده است. مبلمان و صندلی ها نیز سفید انتخاب شده اند.

طرح کابینت آشپزخانه

اما در انتخاب لوستر از یک مدل تیره و عجیب استفاده شده است که توجه هر شخصی که پای به داخل این آشپزخانه بگذارد را جلب می کند!

انواع کابینت آشپزخانه

همانطور که در طراحی این آشپزخانه می بینید در استفاده از رنگ های تیره زیاده روی نشده است و شاهد یک آشپزخانه با مدل کابینت تیره اما مدرن ، جذاب و خلاقانه هستیم . نظر شما در مورد مدل و طرح کابینت آشپزخانه چیست ؟ کدام یک از آشپزخانه ها بیشتر نظر شما را به خودش جلب کرد؟

تحریریه خانه طرح
منبع: pinterest – khanetarh