طراحی نمای ساختمان سنگی به سبک ها و ایده های متفاوتی قابل انجام است . یکی از سبک هایی که در طراحی این دسته از نماها ( نماهای سنگی) از شهرت جهانی برخوردار است ، سبک کلاسیک است که در عرف بازار به نمای رومی ، نمای کلاسیک و نمای رومی لندنی نیز معروف است . در این بخش ۱۰ طراحی نمای ساختمان سنگی را از میان زیباترین نماها انتخاب کرده ایم که امیدواریم از مشاهده این تصاویر لذت ببرید .

۱۰ ایده نمای ساختمان سنگی را ببیند

طراحی نمای ساختمان

۱- طراحی نمای ساختمان سنگی در تصویر بالا به سبک کلاسیک انجام شده است . در پست قبلی مجموعه ۲۰ نمای سنگ ساختمان – نمای رومی را پیش از این معرفی کرده بودیم .

طراحی نمای ساختمان

۲- طراحی نمای ساختمان سنگی ۶ طبقه که از سنگ تراورتن به عنوان متریال پوسته استفاده کرده است .

نمای کلاسیک ساختمان

۳- یکی از نکات مهم و کلیدی در طراحی نمای ساختمان سنگی ، استفاده از یک نوپردازی صحیح و مناسب است . یکی از اشتباهاتی که بسیاری از آرشیتکت ها در هنگام طراحی نمای ساختمان مرتکب می شوند ، عدم استفاده صحیح از نور پردازی است . قبل از نورپردازی به کاربری نما توجه کنید . از نورپردازی ها در نقاطی استفاده نمایید که نتها جنبه زیبایی را برآورده می کنند ، بلکه جنبه کاربردی نیز داشته باشند . لازم به ذکر است در پست قبل تر به ۱۰ نکته مهم در طراحی انواع نمای ساختمان اشاره کرده بودیم .

نمای سنگی رومی

۴- نمونه ای دیگر از نمای ساختمان رومی را در تصویر بالا مشاهده می کنید . یکی از نکات جالب در طراحی نمای این ساختمان بهره گیری از فرم گرد در بخش تراس است که باعث شده نمای ساختمان خاص تر جلوه نماید .

نمای رومی و لندنی

نمای رومی و لندنی

۵- در طراحی نمای این ساختمان بخش تجاری به صورت کاملا شیشه ای طراحی شده است . در عوض ستون های سنگی عظیمُ جُسته ای در پوسته نما طراحی شده تا به نوعی بازگوی عظمت و استحکام این بنا باشد . استفاده از سنگ سفید و روشن با شیشه هایی که انعکاس آبی آسمانی را در خودنشان نشان می دهند ، نمای این ساختمان را شگفت انگیز کرده است .

طراحی نمای ساختمان

۶- نمای این ساختمان سه طبقه به سبک رومی طراحی و اجرا شده است . شاید اگر در اجرای این نما به جای استفاده از سنگ تراورتن شکلاتی از سنگ تراورتن سفیدتری استفاده میشد نتیجه نهایی ، جالب تر بود . هرچند طراحی و اجرای نما نمره بالایی را کسب می کند .

طراحی نما

۷- یک نمای ساختمان دونبش با انواع پرتی ها نیز می تواند با یک طراحی خوب ، جزء نماهای برتر از دید خانه طرح باشد . استفاده از فرم های نیم دایره که با افزایش ارتفاع ساختمان در هر طبقه بزرگ تر می شوند یک خلاقیت بصری در نمای این ساختمان ایجاد کرده است .

نمای ساختمان

۸- در یکی از پست ها به صورت کامل مسائل مهم مربوط به طراحی یک نمای ساختمان را شرح دادیم . نکته مهم در طراحی نمای این ساختمان استفاده از یک متریال دوم به نام آجر در کنار سنگ تراورتن است . این موضوع باعث شده نمای ساختمان حس گرم و صمیمی تری با محیط پیرامون خود برقرآر کند .

نمای ساختمان سنگی

نمای ساختمان سنگی

نمای سنگ تراورتن

۹- استفاده از نورپردازی با نور زرد به شکلی است که بدنه این ساختمان را از جنس طلا نشان می دهد .

طراحی نما

۱۰- نظر شما در مورد ده مدل طراحی نمای ساختمان سنگی چیست ؟ کدام نمای ساختمان بشتر توجه شما را به خودش جلب کرد ؟

تحریریه خانه طرح
منبع: khanetarh – saudiprojects – zionstar