در میان مردم افرادی عاشق دکوراسیون به سبک معماری سنتی هستند اما نکته ای که در جامعه و سلیقه اکثریت مردم دیده می شود علاقه زیاد به دکوراسیون مدرن است. اگر بخواهیم دکوراسیون منزل سنتی و مدرن را در کنار یک دیگر تجربه کنیم لازم است این دو سبک (مدرن و سنتی) با یک دیگر تلفیق کنیم. نتیجه این تلفیق می تواند علاقه مندان به هر دو سبک را راضی نگه دارد. اما سوالی که بسیاری از کاربران از خانه طرح می پرسند این است که چگونه دکوراسیون منزل سنتی و مدرن را با یک دیگر تلفیق کنیم تا بهترین نتیجه ممکنه حاصل گردد. برای پاسخ به این سوال یک نمونه خاص و جذاب که مربوط به دکوراسیون منزل خانه ای یک خوابه است را برای شما دوستداران معماری آماده کردیم تا از طریق این نمونه موردی به پاسخ این سوال برسیم. با خانه طرح همراه باشید.

بررسی دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

مبل سنتی مدرن

در طراحی دکوراسیون منزل سنتی و مدرن می بایست حد تعادل را رعایت کرد. در تصویر بالا فضای نشیمن را مشاهده می کنید که در طراحی سقف و بخشی از بدنه از سبک مدرن استفاده شده اما با نگاهی به ضلع سمت چپ دیوار شاهده بهره گیری از متریال (دیوارپوش طرح سنگ) هستیم که حال و هوای سنتی مدرنی به نشیمن بخشیده است.

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

البته این پایان کار نیست! مبلمان مورد استفاده در این دکوراسیون ، ترکیبی از دو سبک مدرن و سنتی دارند به شکلی که بخش چوبی مبلمان (میز و نیمکت ) به سبک سنتی و بخش نشیمنگاه به سبک مدرن طراحی شده است.

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

تقابل آویز دیواری (سبک سنتی) در مقابل لوستر مینیمال (سبک مدرن) در فضای سالن پذیرایی دیدنی است.

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

در بخش مبلمان ، میز به سبک سنتی و راحتی به سبک مدرن است. این یعنی ایجاد تعادل بصری بین دو سبک معماری مدرن و سنتی!

دکوراسیون سنتی مدرن

کابینت های آشپزخانه به سبک مدرن طراحی شده اند اما در فضای بین کابینت ها و دیوار آشپزخانه از یک دیوارپوش طرح سنتی با رنگ کرم روشن استفاده شده که با کابینت ها ارتباط بصری خوبی برقرار کرده است.

مبل سنتی مدرن

در بخش ناهارخوری شاهد بهره گیری از سرویس ناهارخوری ۴ نفره هستیم که ترکیبی از سبک مدرن و سنتی می باشد. در پس زمینه این سرویس ناهارخوری ، دیوارپوش طرح سنگ (تداعی کننده بافت سنتی) و  لوستر آویز ، تداعی کننده (سبک مدرن) می باشد.

چیدمان تخت سنتی در منزل

تزیین اتاق سنتی

ترکیبی جذاب از دکوراسیون منزل سنتی و مدرن را فضای نشیمن مشاهده می کنید.

تزیین اتاق سنتی

اتاق خواب و سرویس توالت و حمام در انتهای پذیرایی و در نزدیکی لابی ورودی قرار دارند.

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

تخت خواب سنتی مدرن

در بخش اتاق خواب ، دکوراسیون سنتی و مدرن به صورت ترکیبی بی نقص در کنار هم چیدمان شده اند.

دکوراسیون سنتی مدرن

دکوراسیون سنتی مدرن

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

پس زمینه پشت دیوار با دیوار پوش طرح سنگ (سبک سنتی) و تخت خواب به صورت معلق و برای جلب توجه بیشتر به همراه نور مخفی طراحی شده است. استفاده از المان های مدرن و سنتی در بخش های مختلف اتاق خواب دیده می شود. از جمله این المان ها می توانیم به کوسنی که بر روی تخت خواب قرار گرفته اشاره کنیم که یاداور سبک سنتی است و در خصوص المان های سبک مدرن می توان به چراغ های آویز و آباژور اشاره کرد.

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

دیدگاه شما در خصوص طراحی دکوراسیون منزل سنتی و مدرن چیست؟ آیا ترکیب دگوراسیون سنتی و مدرن می تواند مورد سلیقه شما باشد؟ دیدگاه های خود را در این خصوص با سایر کاربران خانه طرح به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – behance