پلان ویلا مدرن می تواند با ایده های خلاقانه و منحصر به فردی طراحی و ساخته شود. اگر شما هم به دنبال یک نقشه ویلا دوبلکس هستید که بدون پرتی و بر اساس عرصه بندی صحیح ، طراحی شده باشد ، می توانید طراحی این ویلای مدرن و لوکس را مد نظر قرآر دهید. این ویلای دوبلکس در زمینی به مساحت ۵۳۰ متر مربع موقعیت یابی شده که در طبقه همکف ۱۲۰ متر مریع (بدون در نظر گرفتن تراس) و طبقه اول نیز ۱۲۰ متر مربع (بدون در نظر گرفتن تراس) طراحی شده است. در ادامه به توضیحات بیشتر اما مختصر در پیرامون نقشه ویلا دوبلکس می پردازیم.

توضیحات پلان ویلا مدرن (نقشه ویلا دوبلکس)

پلان طبقه همکف :

پلان ویلا مدرن در دو طبقه (طبقه همکف + طبقه اول) طراحی شده است. پلان معماری به سرپرستی مهندس خیری طراحی شده و از نکات مهم در طراحی این ویلا ، عدم پرتی فضا و رعایت عرصه بندی صحیح فضاهای معماری بوده است. پلان معماری به صورت دقیق بر اساس نیازهای کارفرمای پروژه (جناب آقای فرجی) طراحی شده است. در طبقه همکف شاهد یک تراس بزرگ در ابتدای ورودی ساختمان هستیم. پس از باز کردن درب ساختمان وارد فضای لابی می شویم. در فضای لابی ورودی، کمد دیواری جهت تعویض لباس ، سرویس توالت و سرویس پله به چشم می خورد. اتاق خواب میهمان ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، آشپزخانه مخفی (مطبخ) ، پنتری ، سالن پذیرایی بزرگ از جمله فضاهای تشکیل دهنده طبقه همکف به شمار می روند.

پلان ویلا

پلان طبقه اول:

طبقه اول ویلای دوبلکس به صورت سه خوابه طراحی شده که شامل دو اتاق خواب فرزند و یک اتاق خواب مستر می شود. هیچ خبری از پرتی در عرصه بندی فضاهای معماری وجود ندارد و کلیه فضاهای معماری به بهترین شکل ممکن چیدمان شده اند. یکی از اتاق خواب ها برای دو فرزند طراحی شده که برای این منظور از اتاق پرو نیز استفاده شده است. دسترسی به تراس از طریق سالن نشیمن و اتاق خواب مستر انجام می شود. در مجموع طراحی این ویلا مدرن برای کسانی که عاشق تراس هستند می تواند انتخاب تامل برانگیز و هوشمندانه ای باشد.

نقشه ویلا دوبلکس

نمای پیشنهادی برای پلان ویلا مدرن (نقشه ویلا دوبلکس)

برای این نقشه ویلا دوبلکس ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

ویلا مدرن

نظر شما در مورد پلان ویلا مدرن چیست ؟ ایا این نقشه ویلا دوبلکس مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh