در طراحی ویلا ایرانی و خارجی ، خانه های دوبلکس از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. خانه های دوبلکس ایرانی می توانند در بخش نمای ساختمان به سبک کلاسیک و در بخش دکوراسیون داخلی به سبک مدرن طراحی شوند. یکی از متراژ های پرطرفدار در این زمینه، طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری است که دارای نمای رومی و دکوراسیون داخلی مدرن است.  در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص این ویلا ایرانی می پردازیم.

بررسی طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری در شمال (ویلا ایرانی)

ویلا ایرانی

طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری به این شکل است که از سه طرف نورگیری مستقیم دارد. سبک کلاسیک برای نمای این ویلا ایرانی انتخاب شد و سنگِ با کیفیت تراورتن در نمای این ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار گرفت. سبک دوریک برای سرستون ها مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت شاهد ۶ ستون و ۶ سرستون کامل در نمای ساختمان هستیم.

نمای رومی ویلا

عکس ویلا در شمال

در طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری به محوطه سازی و دیوار حیاط توجه ویژه ای شده است. استفاده از متریال چوب ترموود در طراحی درب و نرده جلب توجه زیادی می کند. درختچه های تزئینی و مرکبات در قالب یک باغچه، فضای سواره و پیاده را از یک دیگر تفکیک کرده اند.

طراحی خانه ویلایی

نمای داخلی خانه دوبلکس

نمای ویلا

معایب خانه دوبلکس

خانه ویلایی 200 متری

همانطور که قبل تر گفته شد ، طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری دارای دکوراسیونی به سبک معماری مدرن است اما در بخش هایی شاهد بهره گیری از المان های معماری کلاسیک نیز هستیم. از جمله می توان به طراحی کابینت های آشپزخانه اشاره کرد که به سبک ممبران طراحی شده اند.

خانه ویلایی 200 متری

خانه ی دوبلکس

طراحی خانه ویلایی

ویلا ایرانی

خانه ویلایی

خانه دوبلکس ایرانی

خانه ویلایی 200 متری

راه پله دوبلکس شیک

راه پله ای که برای این ویلا ایرانی طراحی شده از متریال چوب و به صورت نیم دایره است.

ساختمان دوبلکس

ویلا ایرانی

نقشه ویلا شمال

بعد از پیمودن راه پله های دوبلکس با یک فضای نشیمن جمع و جور در طبقه اول مواجه می شویم که دسترسی به سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها از این طریق فراهم گردیده است.

خانه ویلایی شمال

خانه ویلایی در شمال

خانه سه خوابه ویلایی

در تصویر بالا اتاق خواب مستر را مشاهده می کنید که به تراس دسترسی مستقیم دارد و از درب ریلی شیشه ای برای این منظور استفاده شده است.

طرح خانه دوبلکس

طراحی خانه ویلایی

نظر شما در مورد طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری چیست؟ آیا طراحی این ویلا ایرانی سه خوابه توانست نظر شما را به خودش جلب نماید؟ دیدگاه های خود را در این خصوص با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh