نمای ساختمان ویلایی ایرانی می تواند با هزینه زیاد یا کم طراحی و اجرا شود. معمولا سوالی که بسیاری از کارفرمایان در خصوص طراحی نمای ساختمان ویلایی ایرانی می پرسند این است که نمای کلاسیک برای ویلا پرهزینه تر است یا نمای مدرن ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که متریال مورد استفاده در طراحی نما بر قیمت تمام شده بسیار اثرگذار است. اما اگر در شرایط مساوی میزان هزینه هر دو را بررسی نماییم متوجه آن می شویم که نماهای کلاسیک پر هزینه تر هستند. نکته دیگر در طراحی نمای ساختمان ویلایی ایرانی بهره گیری مناسب از مصالح است. اگر در منطقه شما سنگ های تراورتن به وفور یافت می شوند ، پیشنهاد می کنیم نماهای سنگی را انتخاب نمایید. در این بخش از خانه طرح قصد داریم شما را با ۱۵ مدل نمای ساختمان ویلایی ایرانی آشنا کنیم که به سبک مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته شده اند.

نگاهی به انواع نمای ساختمان ویلایی ایرانی

نمای ساختمان ویلایی ایرانی

۱- یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمان ویلایی ، نمای کلاسیک است. این نما در ویلاهایی که می خواهند ظاهر لوکس و لاکچری خودشان را به رخ بیننده بکشند طراحی و ساخته می شوند.

نمای ساختمان ویلایی ایرانی

۲- سبک مدرن در نمای ساختمان ویلایی ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. استفاده از چوب ترمووود می تواند به جذابیت هرچه بیشتر نمای ویلای مدرن کمک کند.

نمای ساختمان ویلایی ایرانی

۳- نمای ساختمان ویلای دوبلکس می تواند به سبک های مختلفی طراحی شود. بسیاری از کارفرمایان نمای ویلایی را به سبک کلاسیک رومی می پسندند. در تصویر بالا نمونه ای از یک نمای رومی دوبلکس را مشاهده می کنید.

نمای ویلا دوبلکس

۴- این نمای خاص و زیبا به صورت ترکیبی از نمای مدرن و کلاسیک ساخته شده است.

نمای رومی ساختمان یک طبقه

۵- نمای ساختمان طبقه همکف را نیز می تواند به سبک کلاسیک طراحی کرد. در تصویر بالا نمونه ای از یک نمایِ طبقهِ همکف به سبک کلاسیک را مشاهده می کنید.

نمای ساختمان ویلایی ایرانی

۶- نمونه ای دیگر از ویلا با نمای رومی که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

نمای ساختمان ویلایی کوچک

۷- یکی از نماهای محبوب که در طراحی نمای رومی دوبلکس می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نمای ساختمان یک طبقه

۸- همانطور که در ایتدای این مطلب نیز گفته شد ، نماهای مدرن در عین زیبایی می توانند هزینه شما را در اجرا پایین بیاورند. درست مانند تصویر بالا که از هالوژن برای نورپردازی نما نیز استفاده شده است.

ساختمان ویلایی یک طبقه

۹- نمای کلاسیک که دارای طراحی ساده و در عین حال محوطه سازی زیبا و چشم نوازی است.

نمای ویلا مدرن

۱۰- نمونه نمای ویلایی مدرن با طراحی مینیمال و خاص که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

نمای باغ ویلا

۱۱- نمای ساختمان ویلایی ایرانی که در شمال کشور ساخته شده است.

نمای ساختمان یک طبقه

۱۲- اگر به دنبال ساخت ویلای مدرن با پنجره های شیشه ای سرتاسری هستید ، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی در مصرف انرژی) را مد نظر قرار دهید.

ویلا نما رومی

۱۳- این مدل از نماهای ویلایی در شمال کشور از محبویت بیشتری برخوردار هستند.

طراحی نمای ویلا

۱۴- اجرا نمای ایرانی با متریال سیمان سفید که از طراحی فرمی خاصی بهره برده است.

نمای سنگ ساختمان یک طبقه

۱۵- بهره گیری از سنگ تراورتن در طراحی نمای ویلای کلاسیک را در تصویر بالا مشاهده می کنید. نظر شما در مورد انواع نمای ساختمان ویلایی ایرانی چیست؟ کدام یک از نماها بیشتر نظر شما را به خودش جلب نمود؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – pinterest – behance