یکی از موضوعاتی که در دوره های آکادمیک معماری ، اساتید معماری از هنرجویان خود می خواهند بحث طراحی معماری مدرسه ابتدایی ، دبیرستان و سایر مجموعه های فرهنگیست . در این بخش به صورت ویژه به موضوع طراحی پلان مدرسه ابتدایی پرداختیم و در این خصوص یک پلان مدرسه ۱۸ کلاسه را برای شما آماده دانلود کردیم . قبل از دانلود پلان مدرسه ابتدایی می توانید به توضیحات کوتاهی که در این خصوص آماده کرده ایم توجه فرمایید .

پلان مدرسه ابتدایی

توضیحات پلان مدرسه ابتدایی

سایت پلان مدرسه در زمین مستطیلی شکلی به مساحت تقریبی ۱۱۰۰ متر مربع قرار دارد . سایت پلان این مجموعه آموزشی به ۸ قسمت از جمله ، ساختمان آموزش ، سرایداری ، پارکینگ ، بوفه ، سرویس بهداشتی ، فضای سبز ، زمین ورزش و حیاط تقسیم می شود . پلان مدرسه ابتدایی در ۲ سطح طبقه همکف و طبقه اول خلاصه می شود . طبقه همکف شامل فضاهایی از جمله کلاس های درس ، کارگاه آزمایشگاه ، انبار ، انتشارات ، دفتر دبیران ، اتاق جلسات ، موتورخانه ، سالن چند منظوره ، سرویس بهداشتی ، کارگاه کامپیوتر ، دفتر مدیر و معاون ، نمازخانه ، کتابخانه ، کارگاه سمعی و بصری و … می باشد . در طبقه اول پلان مدرسه ابتدایی ، تنها شاهد کلاس های درس هستیم .

لازم به ذکر است این مجموعه شامل ۵ عدد شیت به همراه ( سایت پلان + پلان معماری + پلان مبلمان + نما + برش ) می باشد . جهت مشاهده نقشه ها می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار Auto cad با ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر مشاهده نمایید . نظر شما در خصوص پلان مدرسه ابتدایی چیست ؟