طراحی نمای ساختمان ویلایی یکی از پر بحث ترین مباحث معماریست که بسیاری از کارفرمایان توجه ویژه ای به آن دارند . بهره گیری از نمای کلاسیک و نمای مدرن بیش از سایر سبک های معماری مورد پسند کارفرمایان است . با توجه به درخواست متعدد شما کاربران خانه طرح مبنی بر معرفی نمای کلاسیک ویژه نماهای ویلایی بر آن شدیم یکی از زیباترین نماهای ویلایی به سبک معماری کلاسیک را برای شما آماده و منتشر نماییم . با خانه طرح در معرفی این نمای رویایی همراه ما باشید .

نگاهی نزدیک به نمای ساختمان ویلایی (نمای کلاسیک)

نمای ساختمان رومی

یکی از نکاتی که توجه مارا به خود جلب کرد ، ورودی و محل گردش خودرو در محوطه سازی حیاط این ساختمان ویلاییست . استفاده از تقارن در طراحی نمای ساختمان ویلایی فوق یکی از عواملی است که به شکوه و عظمت این بنا افزوده است .

نمای کلاسیک

اگر به این موضوع فکر می کنید که از چه سبکی برای طراحی این نما استفاده شده ، باید متذکر شویم که از نمای کلاسیک ( نمای رومی ) استفاده شده است . همچنین از متریال سنگ تراورتن برای نماسازی این ساختمان باشکوه استفاده شده است .

نمای ساختمان ویلایی

در محوطه سازی از ترکیب آجر و سنگ با الگوی دایره استفاده شده که کاملا با عملکرد فضا همخوانی و مطابقت دارد . در طراحی نمای کلاسیک ساختمان فوق از پنجره های بزرگ و سرتاسری استفاده شده و عظمت خاصی به نما بخشیده است .

نمای سنگی

در پیش ورودی نمای ساختمان ویلایی نیز از الگوی مجسمه های سنگی و مجسمه های فلزی طلایی ( پرنده فلامینگو ) استفاده شده تا به شکوه نمای خارجی بیفزاید .

نمای سنگی

استفاده از فرم منحنی در بخش کف سازی کمی از خشونت این بنا کاسته است .

نمای ساختمان ویلایی

در بخش غربی نمای ساختمان ویلایی ، شاهد یک محوطه سازی فوق العاده زیبا هستیم . در بخشی از محوطه سازی این حیاط ، از بلوک های سنگی برای فضای نشیمن استفاده شده و بر روی این مبلمان سنگی ، بالشتک هایی تعبیه شده تا شرایط را برای یک نشیمن راحت فراهم سازد . لازم به ذکر است که اگر هوا بارانی شد می توانید این بالشتک ها را جمع کنید .

نمای ویلا

یکی دیگر از نکات جالب در محوطه سازی این حیاط ویلایی استفاده از فضای سبز در پیرامون مبلمان پذیرایی است که فضای دلنشینی را برای میهمانان رقم میزند .

نمای ساختمان ویلایی

اما این پایان کار محوطه سازی این خانه ویلایی نیست !!! یک استخر و آلاچیق در کنار یک دست مبلمان جمع و جور تمام نیاز هایی که یک خانواده ایرانی از یک ویلای لوکس انتظار دارند را فراهم کرده است .

نمای ساختمان یک طبقه

استفاده از نور مخفی در بدنه نمای کلاسیک حس انرژی و گرمابخشی را به کاربر منتقل می کند .

عکس نمای بیرونی ساختمان

تصویری دیگر از نمای ساختمان ویلایی به سبک نمای کلاسیک را شاهد هستید .

نمای ساختمان

نظر شما در خصوص نمای ساختمان ویلایی فوق چیست ؟ آیا استفاده از نمای کلاسیک ( نمای رومی ) را برای نماسازی ساختمان خود می پسندید ؟ به مانند همیشه منتظر نظرات شما هستیم .

تحریریه خانه طرح
منبع : socimage – picmog – khanetarh