اگر به دنبال طراحی داخلی رستوران با دکور خاص می گردید ، این رستوران می تواند ایده ای جذاب برای شما باشد . سرآشپز اسپانیایی مشهور، ریکارد کامارنا، به همراه گروه معماری فرانسس ریف، برای پنجمین بار به منظور طراحی یک رستوران جدید و مدرن به نام هبیتال، تیم تشکیل داده اند. طراحی به وسیله ی کانسپت­های منحصر بفرد، ویژگی­های معاصر و خصوصیات قابل توجه در تمام طرح، شکل گرفته است.

نگاهی به طراحی داخلی رستوران اسپانیایی

طراحی داخلی رستوران

طراحی رستوران

با استفاده از مفهوم “زمینه محلی”، انتخاب عناصر از جمله مصالح تک، چوب صنوبر، و قابل توجه ترین اشکال در زمینه محل های مربوط به اغذیه که دایره است، به دقت صورت گرفته است و در سراسر رستوران برای ایجاد فضایی گرم و جلوگیری از افراط، اجرا شده است. سوراخ دایره ای در دیوار، فضایی منحصر به فرد را ایجاد نموده و یادآور یک بشقاب، لیوان، و یا یک فنجان قهوه است، این ها دستورالعمل های پروژه اند.

طراحی فست فود

همه این موارد از سمبول های آشپزخانه ای که ریکارد در آن کار می کند الهام گرفته شده، و به شکل عناصر سرامیکی سه بعدی ساخته و استفاده می شود.این سمبول ها شامل: کنگر فرنگی، هویج، ماهی و گوشت هستند.

طراحی فست فود

طراحی فست فود

از نقطه نظر فنی، حفره دایره شکل، به عنوان هادی صدا، ادغام کننده و ایجاد کننده محیطی منحصر به فرد برای افراد داخل است. به عنوان ایده ای فراتر از دایره، نام هبیتال بر بشقاب های سرامیک چاپ شده است، و نور نیز در داخل حفره های موجود در سقف جمع می شود. نهایتا حفره ها در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ بوده، و به منظور نگه داشتن درب بطری های شراب در سوراخ های بزرگتر، به شکل یک ماهی در می آید.

طراحی داخلی رستوران

برای ایجاد حس کنجکاوی، حفره داخل رستوران، بدون نیاز به پنجره های سنتی، به مهمانان رستوران امکان نظاره بیرون را داده و و برای عابران خارج از رستوران امکان نگاهی اجمالی به محیط داخل را نیز می دهد.

طراحی داخلی رستوران

به منظور ادای احترام به گذشته، لوله های قرمز سقف و ساختار اصلی، دست نخورده باقی مانده است.

طراحی داخلی رستوران

در کنار نمای خارجی دو ضمیمه وجود دارد: یکی از آن ها برای کلاس های آشپزی و دیگری به عنوان یک انبار استفاده می شود. که هر دو  دارای دسترسی از جلو با درب های چرخشی، و از طریق درب های شیشه ای هستند. نظر شما در خصوص طراحی داخلی رستوران چیست ؟

طراحی داخلی رستوران

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح