طراحی خانه پلاک ۵۵ جاده ی بلر خانه ای خلاقانه با جزئیات خیره کننده، ایده های طراحی جالب و راه های مبتکرانه برای حل چالشهای معماری است. یک نگاه به این شاهکار طراحی نشان میدهد که چرا این خانه موفق به کسب جایزه “ساختمان سال” شده است . از بین تمام خانه ها و طراحی های زیبا، این خانه قطعاً جایگاه خاص خود را دارد. ظرافت و خلاقیت ویژگی هایی هستند که به طور کامل فضای داخل و خارج خانه را تعریف می کنند، هرچند که تشخیص فضای داخلی این خانه از فضای زندگی بیرونی آن واقعاً مشکل است و دقیقاً همین مساله یکی از دلایل جذابیت قابل توجه این خانه است.

بررسی طراحی خانه پلاک ۵۵ را ببینید

طراحی خانه

معمار این کار که شرکت (Ong & Ong Pte Ltd)  می باشد عنوان کرده است که ایده اصلی پروژه “ایجاد یک فضای زندگی با طرح باز و سبک و در عین توجه خاص به فضای داخل/خارج” بوده ، که البته قطعاً در رسیدن به این مطلوب کاملاً موفق بوده است.

هنگامی که جلوی این خانه بایستید از فضای داخلی مدرن آن طرف دیوار چیزی متوجه نمی شوید، چرا که نمای جلویی زیبا و بسیار دقیق آن در سبک سنتی اجرا شده است. با توجه به تاکید کارفرما به ایجاد فضای زندگی روشن ، نمای جلویی نیز کلاً در رنگ سفید اجرا شده است. هنگامی که وارد خانه می شوید، خود را داخل یک لابی باریک و مینیمالیستی با دو نقاشی مدرن بزرگ روی دیوار های چپ و راست و یک راه پله ی مارپیچ در روبرو میبنید. پشت این راه پله یک مبل با طرح معاصر زیبا قرار دارد که شما را به سمت شگفت انگیز ترین بخش این خانه ی خلاقانه فرا میخواند: یک استخر روباز باریک با یک باغچه ی پلومریا (فرانگی پانی) و یک پل چوبی که در طرف دیگر آن آشپزخانه قرار دارد ( این درخت پلومریا یک گونه ی بومی است که با فرهنگ بودایی و هندو قرابت دارد.).

در طراحی خانه ، طبقه اول شامل یک اتاق مطالعه ، حمام اختصاصی، و اتاق خواب مدرن بسیار روشن با دید از بالا (از طریق نورگیر) به طبقه ی همکف است. به جای پوشش کامل سطح بسیار باریک طبقه ی همکف، طراح دقیقاً برعکس عمل کرده است. او عنوان کرده است که : “آوردن نور به این پلات باریک و دراز تصمیم بسیار مهمی بود. این نورگیر خانه را به دو بخش تقسیم کرده و اجازه می دهد که حداکثر نور به فضاهای نشیمن نفوذ کند. روکشهای آلومینیومی حول این نورگیر میپیچند و نوارهای آلومینیوم این نور را به فضاهای زندگی منعکس میکنند. این فضای خلاء نه تنها به عنوان یک نورگیر بزرگ عمل میکند بلکه تهویه طبیعی درون خانه را نیز بهبود میخشد.” این توضیح معمار نشان دهنده ی سطح بالای خلاقیت به کار رفته در این طرح است.

طراحی طبقه ی زیر شیروانی که شامل یک اتاق خواب و حمام دیگر و همچنین تراس پشت بام میباشد تکمیل کننده ی این دیزاین خیره کننده است. توضیحات کامل در مورد کانسپت کار در ژورنال Archdaily قابل دسترسی است.

راه پله دوبلکس

طراحی خانه

طراحی خانه پلاک ۵۵ ، بخش استخر را در تصویر بالا مشاهده می کنید .

طراحی خانه

دکوراسیون آشپزخانه

میز صبحانه خوری

راه پله دوبلکس

سقف باز دوبلکس

تراس منزل

استخر روباز

نمای کلاسیک ساختمان

طراحی خانهنقشه خانه دوبلکس

نقشه خانه دوبلکس

نظر شما در خصوص طراحی خانه پلاک ۵۵ چیست ؟ آیا این سبک از طراحی را میپسندید؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح