آیا شما هم از آن دسته از مغازه دارانی هستید که به دنبال دکوراسیون مدرن برای بوتیک خود هستند ؟ در این بخش قصد داریم شما را با دکوراسیون بوتیک ۴۰ متری در لوکزامبورگ آشنا کنیم . احتمالا شما نیز با دیدن این دکوراسیون عاشق آن خواهید شد . با خانه طرح در بررسی این بوتیک زیبا همراه باشید .

مشخصات پروژه :

نام پروژه: طراحی دکوراسیون بوتیک
مکان: لوکزامبورگ
معمار ارشد: کونستانتینوس لابرینوفولوس
تیم طراحی: ورونیکا واسیلیو
مساحت: ۴۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۱۵
عکاس: رولاند هالب

دکوراسیون بوتیک
نمای بوتیک
“پاندِموس آگورا” یک بوتیک کوچک لوازم آرایشی و بهداشتی و اغذیه جات لوکس یونانی در لوکزامبورگ است.

دکوراسیون بوتیک

در این بوتیک ۴۰ متر مربعی، شرکت معماری کِلَب محصولات مختلف را در یک ویترین داخلی بزرگ طوری جای داده است که حس بازدید از یک موزه را القا مینماید. خود محصولات هم نقش مهمی در این امر بازی میکنند زیرا بسیاری از آنها دارای بسته بندی های فوق العاده زیبا و شیک هستند، و این مطلب یکی از شاخصه های اصلی انتخاب آنها بوده است.

پلان همکف بوتیک

درخواست کارفرما از معمار برای ایجاد یک “حال وهوای یونانی” در بوتیک نقش مهمی در فرایند طراحی بازی کرده است. معمار باید به این سوال پاسخ میداده است که چگونه میتوان این حال وهوا را بدون استفاده از فرم های کلیشه و تصاویر عصر باستان از یونان ایجاد کرد، چرا که در دهه های اخیر حال وهوای یونانی معمولاً مترادف با این فرمها بوده است که بطور غالب در رستورانهای یونانی خارج از خود یونان مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.دکوراسیون بوتیک

طرح ارایه شده توسط شرکت کِلَب الهام گرفته از معماری جزایر سیکلِدیز میباشد. پلان بوتیک دارای فرمی بلند و باریک و یک نمای کوچک روبه خیابان است. دیوار ها و مبلمان منحنی شکل هر گونه عنصر سازه ای مانند ستون، تجهیزات الکتریکی و غیره را پوشانیده و فضاهایی در اندازه ها و عمق های مختلف را برای نمایش محصولات تامین کرده است. استفاده از ترکیب رنگ سفید و فرمهای منحنی شکل با سقف کاذب آبی روزنه دار یک حس خلوص و سادگی را در قالب اشکال پیچیده بوجود آورده است. در این کار، مفهوم “حال وهوای یونانی” با استفاده از یک تفسیر انتزاعی از نورپردازی و معماری بومی سیکلِدیزی دوباره تعریف شده است.دکوراسیون بوتیک

طراحی سقف و کف با استفاده از اصول سیالیت و از طریق استفاده از مواد مختلف انجام شده است، و همچنین درخواست کارفرما مبنی بر عدم تخریب کف و سقف اصلی فروشگاه نیز در آن لحاظ شده است.

دکوراسیون بوتیک

عامل تعیین کننده در این فضا، طریقه ی استفاده از نور است. محصولات از طریق ورقهای اکریلیک مات پِرسپِکس پشت قفسه ها نورپردازی میشوند. نورپردازی سقفی نیز از طریق روزنه های موجود در سقف کاذب انجام میشود؛ همچنین نوار های نور مخفی که در لبه های مبلمان و دکور کار شده اند یک حس سبکی، جدایی و پرواز را به نمای دیواره ها القا می نمایند.

دکوراسیون بوتیک

دکوراسیون بوتیک

برش B بوتیک برش A بوتیک

نظر شما در مورد دکوراسیون بوتیک لوازم آرایشی و بهداشتی به سبک مدرن چیست ؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح