خلاقیت در معماری و طراحی نمای بانک سوگامو  نظر ما را ما را برای ترجمه این پست جلب کرد. بانک سوگامو شینکین یک موسسه ی اعتباری است که مطابق با شعار خود (“ما از رضایت مشتریان لذت می بریم”) در تلاش برای ارائه خدمات در بالاترین سطح به مشتریان است. شعبه ی ناکااوکی چهارمین شعبه ای است که امانوئل مورو مسئولیت رسیدگی به معماری و طراحی داخلی آنرا عهده دار است. در همه این شعب درخواست کارفرما از معمار این بوده است که فضایی ایجاد کند که مردم تمایل بیشتری به ماندن در آن داشته باشند و پس از خروج بخواهند که رجوعی دوباره به فضا داشته باشند. شعبه ی ناکااوکی در نبش یک تقاطع بزرگ که محل تردد مداوم اتومبیل، اتوبوس، دوچرخه و مردم است واقع شده است. با توجه به این موقعیت منحصر به فرد، ، نمای بیرونی بصورت ریتمیک و طوری طراحی شده است که لحن متفاوتی را در زوایای مختلف دید داشته باشد.

طراحی نمای بانک سوگامو چه ایده هایی در دل خود دارد ؟

طراحی نمای بانک

تکرار ریتمیک مکعب ها و رنگها در داخل و خارج کار مشابه رقص نت های موسیقی بر روی یک رنگین کمان است. در طراحی نمای بانک از مکعب هایی با چهار عمق متفاوت ساخته شده است. سطح طرفین یا جلویی این مکعبها طوری رنگ شده اند که با تغییر جهت دید این سطوح رنگی با هم همپوشانی پیدا کرده و یا ناپدید می شوند. بر روی ۱۲ عدد از مکعب ها باغچه های معلق ساخته شده اند که در آنها تغییرات فصلی در طبیعت با کمک گل های فصلی مانند گل همیشه بهار، اسطوخودوس، و درختانی مانند درخت زیتون مورد تاکید قرار گرفته اند. این باغچه ها را می توان از فضای باز طبقه اول و یا بخش مالی و کافه تریای طبقه دوم مشاهده کرد. عبور نور جنوبی خورشید از بین شاخ و برگ گیاهان این باغچه ها یک فضای موزون و گرم را در داخل بانک فراهم میآورد. در مقایسه با حرکات ریتمیک نمای بیرونی روکاری های فضای داخلی حالتی آرام و خنثی دارند.

طراحی نمای بانک

حضور رنگ ها ، گل ها و درختان در میان تکرار مکعب های شناور رنگین فضای سرزنده ای را به ارمغان می آورند و این ملودی رنگها شادی و آسایش را به بازدید کنندگان و مردم محله القا میکند.

طراحی نمای بانک

معماری شعبه ی ناکااوکی در حقیقت تفسیر هنری و بصری امانوئل مورو از ویژگی موقعیتی این پروژه است. مطمئنناً مانند دیگر طرحهای امانوئل مورو ،هدف و آرزوی او در این طرح القای حس شادی و خوشحالی به مردم بوده است.

نمای خلاقانه

ویوی دیگری از طراحی نمای بانک سوگامو

طراحی نمای بانک

نمای بانک

نمای بانک

نمای بانک

نظر شما در مورد طراحی نمای بانک سوگامو چیست؟

نویسنده : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح