این خانه ویلایی در حقیقت نتیجه ی رویای ساخت یک ویلا با منظره ی روبه دریا در تفریحگاه ماربلا، واقع شده بین کوهستان و ساحل “کاستا دل سُل” (ساحل خورشید) اسپانیا می باشد . متاسفانه، به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این تفریحگاه زمین مناسب کنار دریا برای ساخت ویلا پیدا نشده است، به همین دلیل معماران شرکت ۱۲۳DV مجبور شده اند که رویکرد خلاقانه خود را در زمینی با یک پلاک فاصله از دریا اجرا کنند. اگرچه این ویلا مستقیماً کنار ساحل قرار نگرفته است، ولی طراحی منحصر به فرد سازه که برروی یک پی بالاتر از سطح زمین ساخته شده باعث بوجود آمدن یک نمای پانوراما نفس گیر و یک معماری هندسی زیبا اما کاربردی شده است.

نمای خانه ویلایی

نمای خانه ویلایی

دراین ویلا، یک نمای صاف و سفید به حالت تاخورده به دور احجام شفاف شیشه ای پیچیده شده است، و حجم طبقه ی بالا نسبت به طبقه همکف کمی جابجایی هندسی دارد. همچنین یک تراس زاویه دار که مشرف به استخر و پاسیوی جذاب ویلاست بین فضای دو طبقه قرار گرفته است.

نمای ساختمان ویلایی

طرح خاص پنجره های سرتاسری (کف تا سقف) هم حافظ حریم خصوصی است و هم منظره ی منحصر به فردی از محیط اطراف فراهم می آورد. در شب، این ستون ها نوری گرم و آرامشبخش از خود متساطع میکنند که موجب توازن خطوط افقی قوی موجود در سازه می شود.

نمای ویلایی

آیا می توانید لوله خمیده بیرون زده از بالای ساختمان را ببینید؟ این لوله در واقع دوش پشت بام است! بهترین راه برای شروع روز ، گرفتن یک دوش در پشت بام با نمای ۳۶۰ درجه از این محیط بسیار زیباست.

نمای خانه ویلایی

پنجره های خانه ویلایی

در نمای کناری ویلا، پنجره ها در عرضها و فاصله های متفاوت کار شده اند تا به این نما ظاهری نامنظم و منحصر به فرد بدهند.

نمای خانه ویلایی

استخر این خانه یک شاهکار خلاقانه ی مهندسی است. دیواره های دو طرف استخر بصورت شیشه کار شده اند بدون اینکه از هیچگونه عناصر سازه ای نمایان بهره برده باشند. عرشه ها نیز به صورت زاویه دار و در جهت تاکید بر طرح منحصر به فرد ویلا طراحی شده اند.

پله خانه ویلایی

راه پله ی کنسولی با حفاظهای شیشه ای براق ، اتاق خواب های خصوصی طبقه ی بالا را به تراس پشت بام متصل میکند. پنجره های سقفی و سرتاسری رو به منظره مرزهای بصری بین داخل و خارج را از بین برده اند.

اتاق خواب خانه ویلایی

رنگ آبی نیلگون استفاده شده در این اتاق خواب، با رنگ استخر داخل ویلا و دریای مدیترانه در خارج ویلا هماهنگی دارد. در گوشه ی اتاق نیز یک وان مدرن روبروی منظره ی مستقیم تپه های زیبای اطراف ویلا کار گذاشته شده است.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه جزیره

طرح جزیره ای آشپزخانه اجازه میدهد که فرد بتواند در هنگام پخت غذا یا استفاده از سینک هم از مناظر بیرون و عرشه استخر لذت ببرد. تم اصلی و تکرارشونده ی طراحی داخلی کل ویلا استفاده از روکشهای تیره و چراغ های سقفی جهت جلوه ی بیشتر جزئیات زیبایی شناسانه طبیعی و گرم می باشد.

آشپزخانه خانه ویلایی

ناهارخوری و اتاق نشیمن هر دو داخل یک فضای باز بزرگ جای داده شده اند، و تنها بوسیله ی یک شومینه ی مرکزی سیاه رنگ و دودکش حجیم سفید رنگ که از همه طرف قابل استفاده است از هم جدا شده اند. لوسترهای Big Bang طراحی شده توسط Enrico Franzolini که در این فضا استفاده شده اند انعکاسی از تم هندسی وار ویلا هستند. در میان صفحات صاف و منحنیهای براق استفاده شده در فضا ، المانهایی از مواد طبیعی نیز بکار گرفته شده اند تا ظاهر یک فضای زندگی راحت و گرم را تداعی کنند. یک فرش و یک دکور تیره رنگ نیز به پس زمینه ی اتاق نشیمن اضافه شده اند تا ظاهر گرمتری به آن بدهند.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

یک حمام اصلی با طراحی آرامش بخش تیره نیز در نظر گرفته شده است تا فضای خصوصی تری را نسبت به حمامهای پشت بام و داخل اتاق فراهم آورد. در این حمام، استفاده از کاشی های براق در کنار طرح پتینه‌کاری شده ی وان باعث ایجاد یک کنتراست بافتی زیبا شده است. نظر شما در مورد این خانه ویلایی لوکس چیست؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح