سایت معتبر skyscrapercenter اسامی بلندترین برج های ساخته شده در سال ۲۰۱۸ در این کره ی خاکی را معرفی کرد . با مشاهده این لیست متوجه شدیم بسیاری از بلندترین برج های دنیا در حال حاضر در کشور های آسیایی و بخصوص کشور چین قرار دارند . نکته جالب توجه در این رنکینگ ، نام کشور چین است . از میان ۱۰ برج بلند دنیا ، ۵ برج تنها در این کشور قرار دارند و این موضوع نشان از سرمایه گذاری عظیم چینی ها در حوزه شهرسازی را نشان می دهد!!! با خانه طرح در معرفی بلندترین برج های دنیا همراه باشید ؛

بلندترین برج های دنیا کدامند ؟

۱- برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه (Burj Khalifa) در کشور امارات متحده عربی، شهر دبی قرآر دارد . این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر و ۱۶۳ طبقه ، با اقتدار در جایگاه بلندترین برج جهان است . مصالح به کار گرفته شده در برج خلیفه از فلز و شیشه بوده و کاربری این برج ، مسکونی ، اداری و اقامتی (هتل) است . ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید و تا این لحظه این برج در جایگاه نخست از لیست بلندترین برج های دنیا قرار دارد.

بلندترین برج های دنیا

بلندترین برج های دنیا

بلندترین برج دنیا

۲- برج شانگهای (Shanghai Tower)

برج شانگهای (Shanghai Tower)  که در کشور چین ، شهر شانگهای قرار دارد با ارتفاع ۶۳۲ متر و ۱۲۸طبقه در رتبه دوم بلندترین برج های دنیا قرار دارد. کاربری این برج ، اقامتی و اداری است و ساخت برج شانگهای در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید .

برج شانگهای

بلندترین برج های دنیا

۳- برج هتل رویال (Makkah Royal Clock Tower)

برج هتل رویال – برج ساعت (Makkah Royal Clock Tower) که در کشور عربستان ، شهر مکه قرار دارد. این برج با ارتفاع ۶۰۱ متر و ۱۲۰طبقه در رتبه سوم بلندترین برج های دنیا قرار دارد .  کاربری این برج ، اقامتی و … است و ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید .

برج هتل رویال

برج هتل رویال

۴- مرکز تجارت جهانی پینگ ان (Ping An Finance Center)

برج مرکز تجارت جهانی پینگ ان (Ping An Finance Center) در کشور چین ، شهر شنژن قرار دارد . این برج با ارتفاع ۵۹۹.۱ متر و ۱۱۵ طبقه ، چهارمین برج بلند دنیاست که کاربری اداری دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

بلندترین برج های دنیا

بلندترین برج های دنیا

۵- برج جهانی لوته (Lotte World Tower)

برج جهانی لوته (Lotte World Tower) در کشور کره جنوبی ، شهر سئول واقع است . این برج با ارتفاع ۵۵۴.۵ متر و ۱۲۳ طبقه ، پنجمین برج بلند دنیاست که کاربری چند منظوره دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

بلندترین برج های دنیا

بلندترین برج های دنیا

۶- برج مرکز تجارت جهانی (One World Trade Center)

برج مرکز تجارت جهانی شماره یک (One World Trade Center) که در کشور آمریکا ، شهر نیویورک قرار دارد. این برج با ارتفاع ۵۴۱.۳ متر و ۹۴ طبقه ، ششمین برج بلند دنیاست که کاربری اداری دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید .

بلندترین برج دنیا

بلندترین برج دنیا

برج مرکز تجارت جهانی یک

۷- برج مرکز مالی سی تی اف گوانگژو (Guangzhou CTF Finance Centre)

برج مرکز مالی سی تی اف گوانگژو (Guangzhou CTF Finance Centre) در کشور چین ، شهر تایپه قرار دارد. این برج با ارتفاع ۵۳۰ متر و ۱۱۱ طبقه ، هفتمین برج بلند دنیاست که کاربری چند منظوره دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید .

بلندترین برج های دنیا

۸- برج تایپه ۱۰۱ (TAIPEI 101)

برج تایپه ۱۰۱ (TAIPEI 101) در کشور چین ، شهر تایپه قرار دارد. این برج با ارتفاع ۵۰۸ متر و ۱۰۱طبقه ، هشتمین برج بلند دنیاست که کاربری اداری دارد و ساخت آن در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید .

برج تایپه 101

برج تایپه 101

۹- برج مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center)

برج مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) که در کشور چین ، شهر شانگهای قرار دارد با ارتفاع ۴۹۲ متر و ۱۰۱طبقه ، نهمین برج بلند دنیاست که کاربری اقامتی و اداری دارد و ساخت آن در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید .

بلندترین برج های دنیا

برج بلند دنیا

۱۰- برج مرکز تجارت جهانی هنگ کنگ (International Commerce Centre)

برج مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) که در کشور چین ، شهر شانگهای قرار دارد با ارتفاع ۴۸۴ متر و ۱۰۸طبقه ، دهمین برج بلند دنیاست که کاربری اقامتی و اداری دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید .

بلندترین برج دنیا

بلندترین برج دنیا

نظر شما در مورد بلندترین برج های دنیا چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – skyscrapercenter