در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توجه به استفاده حداکثری از فضای موجود از اهمیت بالایی برخوردار است . در خانه های کوچک هیچ توجیه قابل قبولی برای به وجود آمدن پِرتی نیست . اگر شما هم یک خانه کوچک دارید و به دنبال چند ایده جالب و کاربردی برای منزل خود هستید بد نیست نگاهی به ۱۵ ایده مطرح شده از دید خانه طرح بیندازید . امیدواریم تعدادی از این ایده ها برای منزل شما قابل اجرا باشد .

۱۵ ایده خلاقانه در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک کدامند ؟

دکوراسیون خانه های کوچک

۱- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید ، دیزاین داخلی را کمی بزرگتر جلوه می دهد . اگر بخواهیم از خلاقیت جالب توجه در طراحی این منزل نام ببریم ، ایجاد فضایی جهت استراحت و خواب است ! این فضای بسیار کوچک در عین حال به کمد دیواری بزرگی مجهز شده است . یک پرده کرکره ای نیز وظیفه محافظت از حریم خصوصی را بر عهده دارد .

دکوراسیون خانه های کوچک

۲- بسیاری از مردم هنگامی که فضای کمی برای طراحی منزلشان دارند به یاد راه پله های گرد می افتند . این دسته از راه پله ها فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک مناسب هستند .

خانه دوبلکس کوچک

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید استفاده از راه پله های گرد علاوه بر اشغال فضای کمتر به نسبت سایر راه پله ها ، زیبایی و جلوه خاصی به دیزاین داخلی می بخشند .

طراحی دکوراسیون خانه

۳- ایده های ناب همیشه پیچیده و دشوار نیستند !! در تصویر بالا از چند صندوق چوبی برای چینش افقی گلدان ها استفاده شده . با این روش فضای کمتری از فضای تراس گرفته می شود و در نتیجه شما صاحب گل های بیشتری می شوید .

طراحی دکوراسیون خانه

۴- ایده ای خلاقانه و منحصر به فرد ! یک فضای دنج برای مطالعه ، استراحت و یا گرفتن حمام آفتاب . یکی از نکات جالب توجه ایجاد کمد دیواری در زیر محل نشیمن است که به این نکته اشاره دارد که طراح ، از کمترین فضا نیز از چشم پوشی نکرده است .

دیزاین خانه های کوچک

۵- استفاده از قلاب های گیردار در سقف جهت نگهداری گلدان ها ایده دیگری برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک است . همانطوری که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، از گیاه گندمی که گیاهی سایه دوست  است برای این منظور استفاده شده .

چیدمان منزل کوچک

این ایده نیز شبیه به ایده قبلی با کمی حس رمانتیک بیشتر است .

دکوراسیون منزل کوچک

۶- اگر راه پله ای به مانند تصویر بالا دارید ، می توانید این فضا را به یک مکان اداری برای منزلتان تبدیل کنید و از حداقل فضا ، حداکثر استفاده را ببرید .

دکوراسیون خانه های کوچک

۷- در طراحی این راه پله ، فضای پرتی و زیرین به یک کتابخانه جالب و کاربردی تبدیل شده است .

دکوراسیون خانه های کوچک

۸-  در راه پله هایی که از دو طرف بسته هستند نیز میتوان حداکثر استفاده را داشت . در تصویر بالا به شکل خلاقانه ای کمدهایی طراحی شده که در آن وسایل مختلفی نیز چیده شده است .

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

۹- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آشپزخانه همیشه از توجه ویژه ای برخوردار بوده است . در طراحی کابینت این آشپزخانه دو کشو نقش نشیمن و صندلی را بازی می کنند و کشوی وسط نقش میز را بر عهده دارد .

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

۱۰- استفاده از رنگ های روشن و قفسه های طبقاتی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توصیه می شود .

دیزاین خانه های کوچک

۱۱- یک ایده جالب و شگفت انگیز برای داشتن یک میز تحریر . این میز به سادگی جمع می شود و به شکل یک باکس بر روی سطح دیوار به نمایش در می آید .

طراحی دکوراسیون خانه

۱۲- ایجاد قفسه بر روی دیواره ی اتاق خواب ، فضای مناسبی را برای قرآر دادن وسایل شخصی فراهم می کند .

دکوراسیون منزل کوچک

۱۳- ایده ای جالب و منحصر به فرد برای اتاق خواب های کوچک که با ایجاد یک اختلاف سطح ، تخت خواب در زیر این فضا قرار گرفته و به صورت کشویی باز یا بسته می شود و به دین ترتیب ، تخت فقط در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد .

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

۱۴- فضای گوشه ها در طراحی کابینت همیشه مسئله ساز بوده اند اما با ایده فوق این مشکل بر طرف شده و از حداکثر فضا برای دادن کشو در کابینت استفاده شده است .

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

گوشه کابینت که به فضایی قابل استفاده تبدیل شده است .

دکوراسیون خانه های کوچک

۱۵- در آخرین ایده یکی از کشوها به فضایی برای نگهداری زباله ها تبدیل شده که با این ترفند دیگر فضای آشپزخانه با سطل زباله اشغال نمی شود ، ضمن اینکه فضای آشپزخانه نیز بدنما نمی شود . نظر شما در مورد ۱۵ ایده برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک چیست ؟ آیا ایده های فوق به کمک شما آمدند ؟

تحریریه : خانه طرح
منبع : mattsouthern – homify – khanetarh