آیا در تلاش برای رنگارنگ کردن اتاق کودکان خود به شیوه­ای خلاقانه هستید؟ این مسئله غالباً در هنگام طراحی خواب کودک نیز وجود دارد، چرا که استفاده از کاغذ دیواری چهل تیکه، پوشاندن یک ناحیه از اتاق با پوسترهای بسیار بزرگ و یا استفاده از لوازم و مبلمان متضاد جهت تبدیل فضای اتاق به مکانی مفرح و باصفا جهت استراحت ، می­تواند وسوسه ­انگیز باشد ؛ که نتیجه آن می­تواند سردرد و سرگیجه­ای باشد که در حقیقت برای هیچ کس خوشایند نیست. این مجموعه از عکس ها ، ترفندهای دکوراسیون شیک و مد روز ، برای انواع اتاق خواب را ارائه می­کند که ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید و در این کار الهام­ بخش شما خواهد بود .

طراحی خواب کودک

طراحی خواب کودک

۱- در همه حال، به کار بردن تمام جعبه­ های رنگی الهام بخش این اتاق­های رنگین کمانی است که مناسب هر دو جنس (کودکان و نوجوانان) هستند. این اتاق ، محلی مناسب برای رویاپردازی ، درباره پیدا کردن ظرفی از طلا در انتهای رنگین کمان است !

مدل اتاق خواب دخترانه

۲- در این اتاق با بکارگیری از رنگ­های خفیف، مجموعه ه­ای وحشی و سرکش از رنگ­ها به گونه­ ای ایجاد شده است، که بیش از حد خودنمایی نمی کند.

اتاق خواب نوجوان

۳- برای اطمینان خاطر هنگام رنگ­آمیزی، بهتر است رنگ پس زمینه را انتخاب و ایجاد کرده، سپس می توانید از رنگ ­های دیگر  بتدریج استفاده نمایید و به آسانی ببینید، که هر رنگ در کجا به بهترین شکل قرار می­ گیرد.

اتاق خواب دخترانه

۴- در انتخاب رنگ ها همیشه بر اساس نوع جنسیت و سلیقه کودک عمل کنید . استفاده از رنگ های صورتی با روحیه دختران سازگاری بهتری دارد .

اتاق کودک دختر

۵- اکثر کودکان و نوجوانان دختر ، عاشق رنگ صورتی هستند . پس در طراحی اتاق ،  با این رنگ ترکیب های شگفت انگیزی خلق کنید .

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

۶- اگر قصد استفاده از پارکت یا چوب برای کف سازی اتاق کودک را دارید ، سعی کنید از رنگ بندی گرم استفاده کنید .

طراحی اتاق خواب

طراحی خواب کودک

۷- استفاده از رنگ هایی با هارمونی گرم ، حس نشاط و تحرک را در اتاق کودک باعث می شود .

اتاق کودک دختر

۸- گاهی اوقات ، برچسب های دیواری گزینه بسیار مناسبی برای رنگ آمیزی هستند . این برچسب های دیواری در بازار دکوراسیونبیشتر با نام  “استیکر دیواری”  شناخته می شوند.

طراحی اتاق کودک

۹- در انتخاب رنگ وسایل بازی و قرار دادن آنها در اتاق کودک اگر تا به حال زیاد دقت نمی کردید ، اکنون دقت بیشتری کنید . چرا که رنگ ها نقش بسیار مهمی در بروز خلاقیت کودکان دارند . در طراحی خواب کودک از اسباب بازی به شکل های گوناگون میتوان در زیبا سازی و بروز خلاقیت در کودکان بهره برد .

دکوراسیون اتاق کودک

۱۰- استفاده از اشکال خلاقانه با رنگ بندی های متنوع را حتما در ویترین اتاق کودک در نظر  بگیرید . سعی کنید یک بخش از اتاق کودک را ویترینی قرار دهید که کودک خلاقیت و کار دستی اش را در ویترین قرار دهد .

مدل اتاق خواب دخترانه

نویسنده : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح