طراحی خانه دوبلکس کوچک ( متراژ کم ) یکی از موضوعات بسیار جذاب در حوزه طراحی معماری به شمار می رود . پس اگر علاقه مند به خانه های دوبلکس هستید با ما همراه باشید . اگر حس می ­کنید که دلتان یک خانه بزرگ می خواهد، خانه مدرنی که پر از وسیله های جالب و دیدنی باشد؛ پیشنهاد می کنیم در خواسته خود تجدید نظر کنید. این خانه کوچک (تصویر زیر) و طراحی جالبش به شما نشان می دهد که چطور می شود خانه ای کوچک ولی زیبا و دنج داشت. یک نگاه بد نیست!

نگاهی به نما و دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک

خانه دوبلکس کوچک

نمای ساختمان دوبلکس

تا به اینجا و با توجه به تجربیاتی که داشته ام (تحقیقات تازه در راه است!) بسیاری از مردم رویای داشتن یک خانه بزرگ و مدرن را در سر دارند؛ خانه ای با طراحی شلوغ و سنگین که پر شده با وسایل جورواجور و ترکیب های رنگی و چیدمان های زیاد و غیره. از نظر من از آنجا که بیشتر افراد در تمام عمرشان صاحب تنها یک خانه می شوند پس دلشان می خواهد هر چیزی را به زور هم که شده در آن جا بدهند درحالیکه متوجه نیستند با این کار، فضایی پرهمهمه و نامناسب را درست می کنند. با این اوصاف، آیا راهی هست؟ چرا نباشد! یک گوشه بایستید و کار را به کاردان بسپارید.

نمای بیرونی دوبلکس

طراحی خلاقانه این ساختمان دوبلکس باعث ترکیب فضای محیط خارج با فضای داخل شده است .

خانه دوبلکس کوچک

جهت بزرگ تر کردن فضای آشپزخانه از رنگ بندی سفید استفاده شده است .

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از نکات مهم در طراحی خانه دوبلکس کوچک اهمیت به ساخت فضایی برای صرف صبحانه است . در این خانه دوبلکس می توانید صبحانه ی خود را در چند قدمی آشپزخانه و در حیاطی سرسبز میل کنید .

دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از المان های ساده در نورپردازی بخش ناهارخوری

طراحی داخلی آشپزخانه

استفاده از رنگ سبز برای پیوسته کردن فضای سبز بیرون ساختمان با بخش داخلی و آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه

جدا کردن آشپزخانه – ناهار خوری از فضای پذیرایی با معماری رنگ ها

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی آشپزخانه

ترکیب رنگ سبز ، جهت جلوگیری از خسته گی چشم .

دکوراسیون اتاق خواب

طرح داخلی این اتاق خواب باعث می شود انسان خود را در داخل جنگلی انبوه از درختان سبز تصور کند .

دکوراسیون اتاق خواب

نمای ساختمان دوبلکس

احترام به حقوق دیگران در نماسازی شهر . توضیح : نمای اصلی در این بخش از شهر به صورت کلاسیک و سنتی می باشد . بنابراین طراح، نمای اصلی را به همین سبک و متناسب با سایر ساختمان ها در نظر گرفته اما هنگامی که به طراحی داخلی و نمای پشتی ساختمان دوبلکس نگاهی می اندازیم با سبک مدرن مواجه می شویم . نظرات خود را در خصوص خانه دوبلکس کوچک بیان کنید.

نویسنده : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح